En kall början på December.

Sådant gillar jag. Jag gillar vintern, snö, frost och att det biter i kinderna. Åå vad jag älskar det. Svenska hösten som övergår i vinter❄️ . Den är fantastisk.

Vill dock inte ha slask och -30 utan lagomt kallt och mycket snö. Kommer ihåg när jag var liten och det var snöhögar som var över 1,5 m höga ❤️

Det var så underbart då. Nu får vi vara nöjda om det är lite frost på julafton. Fast i år så har vi haft minus från början på december och kallt så det har iaf varit frost och kallt i flera veckor nu. Härligt ❤️

Idag är det +1 och det börjar att bli slask ute. NEJ NEJ NEJ. Vi vill ha en vit julafton i år när det började så bra. Vädret rå vi inte på tyvärr men önska kan vi göra.

Rufus spår i snön ❤️

Dock brukar vi åka till Lofsdalen varje år och har gjort varje år i 16 års tid. Lofsdalen ligger i Härjedalen Jämtland. Anders familj har stuga där. Där har det varit riktig vinter, mycket snö och kallt och mycket kallt men ändå så underbart. Stugan ligger uppe på en liten bergskant kan man säga, så den har skog runt om, det är en brant slänt ner till sjön. I Den slänten gör vi alltid en pulkabana i så den räcker ända ner till sjön. Sedan åker vi allihop ner för där, stor som liten, fort som bara busen går det. ❄️ Åker även skoter ner till sjön från stugan och åker pulka och skidor efter den och åker även över sjön till nästa fjäll där det är mycket fina skoterleder och en våffelstuga med goda våfflor 👍🏻

Tyvärr har det gjorts förändring där uppe i stugan så den där myskänslan av gammalt är helt borta. Jag var med upp förra året första gången på 3 år och kände att nej dit vill jag inget mer. Det där med myskänsla är viktigt och på ett sådant ställe när stugan i sig är så gammal så är det bättre att det får vara gammalt och mysigt! Detta är min känsla och vi har pratat om det här hemma o jag skall nu börja leta och titta efter en annan stuga som man kanske kan hyra så att jag oxå får min vinter som jag älskar, för dit upp följer jag inte med något mer.❄️

Dom sista åren har jag fått min vinter ändå, vi har haft husvagnen uppe i Hovfjället i 2 år och det är en skidanläggning som är helt ok. Jag får tyvärr inte åka varken på länden eller utför längre för min läkare. Så det är lite tråkigt men jag förstår varför så det är bara att gilla läget. Snö har det varit där iaf från och till och mer och mindre. Det har iaf känts helt ok. Så vart jag skall ta vägen i vinter vet jag inte än men det får bli vad det blir, för jag kanske inte ens orkar åka någonstans. Det får tiden utvisa. ❄️

Nu vill Ruffe ut så det är dax att få på sig vinterkläderna och gå ut. Hoppas ni får en härlig dag!

/P

En reaktion på ”En kall början på December.

Lämna en kommentar